Založ si blog

Pohľad študenta na sociálne médiá vysokých škôl

Mám písať investigatívu. Podľa niektorých normálna vec pre študenta vysokej školy, podľa mňa niečo nemožné. Nedávno som sa zúčastnil prednášky dlhoročného investigatívneho novinára Toma Nicholsona, ktorý sám povedal, že bez obrovského množstva konexii sa táto práca robiť nedá. Pýtam sa teda, ako má 22 ročný študent, ktorý má na Facebooku len niečo okolo 350 priateľov písať investigatívny blog? Nijako. Asi. Ale bude sa teda aspoň tváriť, že ho píše.

Cieľom investigatívy je pátrať a vyšetrovať (ako som si vygooglil). Dlho som rozmýšľal čo budem vyšetrovať. Uvažoval som dokonca nad tým, že si na výpomoc zoženiem pátracieho psa, no potom som si však uvedomil koľko taký pes zožerie a tak som sa uspokojil len s pomocou internetu. Pri hľadaní svojej témy som nemusel zájsť ďaleko. Veď kde sa ľahšie pátra a vyšetruje ako na domácej pôde?

V mojom blogu by som sa chcel zamerať na spravovanie facebookových stránok fakúlt vysokých škôl. Už dlhšiu dobu mi totižto nejde do hlavy ich logika uverejňovania príspevkov. Pravidelne sa stretávam s tým, že tieto facebookové stránky radšej zazdieľajú článok o tom či dokážete nakresliť bicykel z pamäti, alebo nový trailer na Hry o tróny (nevymýšľam si) ako nejaký podstatný príspevok z prostredia fakulty. Ako člen fakultného média mám napríklad už dlhšiu dobu problém s tým, že naša stránka pravidelne odmieta zverejniť naše obsahy. Vraj máme divácku základňu len medzi našimi členmi a kým to ich stránka zazdieľa, tak to už všetci fanúšikovia majú dávno pozreté. Jasné, že to nikto iný nepozerá, keď to nie je potláčané fakultným sociálnym médiom dopredu a radšej by si všetci určite mali prečítať článok o surfovaní na Novom Zélande. Nejde len o fakultné médiá. Všeobecne si myslím, že toto naše sociálne médium trochu zabúda na tvorbu študentov a občas dáva priestor menej podstatným veciam. Ich argumentom je, že tieto „surferské“ posty slúžia na oddych. Mojim argumentom je zasa to, že tieto príspevky by mali slúžiť hlavne študentom a štúdiu a nie je na oddych. Nehovorím však, že táto stránka je zlá. Samozrejme sa tu dá nájsť kopa užitočných odkazov na rôzne stáže, pracovné príležitosti a študenti majú vďaka nej dostatočný prehľad o dianí na fakulte, avšak myslím si, že stále je čo zlepšovať. Podľa môjho názoru sa zameriava hlavne na uchádzačov a čoraz menej na súčasných študentov fakulty. Častokrát sa tam objavia príspevky, ktoré by tam nemuseli byť a na ich mieste sa môže objaviť napríklad nejaký dobrý študentský film, televízna či rozhlasová relácia, študentský článok či takýto úžasný investigatívny blog. Jedine, že by nie.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Samuel Böhm

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 3125x
Priemerná čítanosť článkov: 3125x

Autor blogu

Kategórie

Archív